تبلیغات اینستاگرام

آژانس دیجیتال برندینگ لئورایز

تبلیغات اینستاگرام

آژانس دیجیتال برندینگ لئورایز

1.در اسرع وقت به استفاده از محتواهای تولید شده توسط کاربران روی بیاورید

«اعتماد» واژه‌ی مهمی است و تنها موردی است که شما به آن نیاز دارید تا بفهمید که آیا تبلیغات‌تان منبعی پایدار و بلندمدت برای رشد و توسعه‌ی کسب‌وکارتان هست یا نه.

احتمالا فکر می‌کنید که چگونه می‌توانید با استفاده از تبلیغات‌تان اعتماد ایجاد کنید. محتواهای تولید شده توسط کاربران دقیقا راهی است که می‌توانید از طریق آن اعتماد ایجاد کنید و به فروش بیشتر برسید.

همان‌طور که از داده‌ها می‌توان دریافت، دو قالب تبلیغاتی که بیشترین اعتماد را جلب می‌کنند، «توصیه‌های آشنایان» و «نظرات آنلاین مصرف‌کنندگان» است. با انتشار عکس‌های مشتریان‌تان می‌توانید از هر دوی این روش‌ها بیشترین بهره را ببرید.

 

2.از هشتگ‌ها استفاده کنید

یکی دیگر از تفاوت‌های اینستاگرام و فیسبوک «هشتگ‌ها» هستند. در حالی که «هشتگ‌ها» در فیسبوک چندان برجسته و مورد توجه نیستند،

در اینستاگرام عکس این قضیه صادق است. همان‌طور که در نکته‌ی اول گفته شد، تبلیغات اینستاگرامی شما باید مانند بخشی از جریان طبیعی پست‌ها به نظر برسند. پس هشتگ‌ها را به پست‌های‌تان اضافه کنید.

«هشتگ‌‌گذاری» یک ضرورت است و طبق پژوهشی که توسط سایتِ «تِرَک‌مِیوِن» (TrackMaven) انجام شده است، پست‌هایی با ۱۱ هشتگ، بیشترین تبادلات را داشته‌اند.

علاوه بر استفاده از چند هشتگ، توجه کنید که حتما از واژه‌های صحیح استفاده کنید. به یاد داشته باشید که کمیت همه‌چیز نیست و باید «کیفیت» را نیز به حساب آورید.

فهرستی از منابعی برای یافتن هشتگ‌های مناسب را در ادامه می‌بینید:

3.تبلیغات آزمایشی انجام دهید

 

یکی از عواملی که باعث شده است تا اینستاگرام به چنین پلتفرمِ مناسبی برای کسب‌وکار تبدیل شود، این است که فیسبوک عاقلانه تصمیم گرفت تا اینستاگرام را به روند تبلیغاتیِ ساده و مؤثرِ خودش اضافه کند.

شکی نیست که داشتن توانایی هدفمندسازی و همان خلاقیتی که قبلا برای‌تان موفقیت کسب کرده است، عدم قطعیتِ مرتبط با شروع به کار یک کانال جدید را نیز کاهش می‌دهد.

بعضی صاحبان کسب‌وکارها ممکن است فرض کنند که می‌توانند کارهای موفق قبلی‌شان را کپی و تکرار کنند. این کار ممکن است گاهی جواب بدهد، اما بهتر است پیش از اینکه پول‌تان را خرج دستیابی به تمام مخاطبانتان کنید، ابتدا تبلیغات‌تان را امتحان کنید

 

 

4.کوتاه بنویسید

می‌دانیم که مصرف‌کنندگان و کاربران شبکه‌های اجتماعی تنها برای مدت زمان کوتاهی به هر چیزی توجه می‌کنند. کار شبکه‌های اجتماعی رساندن مقدار ثابتی خبر و شایعه به کاربران با کمترین نیاز به مطالعه است و اینستاگرام از این قضیه مستثنی نیست، حتی می‌توان گفت اینستاگرام مکانی است که کاربران آن کمترین تمایل را به «خواندن» دارند!

همان‌طور که تصاویرتان نباید خیلی نوشته داشته باشند، متن همراه عکس یا همان «کپشن‌» نیز نباید «قصه‌ی حسین کُردِ شبستری» را تعریف کند. یادتان باشد «هر چه کمتر، بهتر» در فیسبوک، طول ایده‌آل هر پست ۴۰ کاراکتر است. کپشن‌های اینستاگرامی هم باید در همین حدود باشد و نباید از حدود ۴۰ کاراکتر بیشتر باشند.

 

5.هرچه نوشته‌ی درون عکس‌ کمتر باشد، بهتر است

این موضوع باید تا حالا روشن شده باشد، اما هرچه تبلیغات شما مانند یک پست واقعی به نظر برسد، احتمال اینکه بازگشت سرمایه‌‌‌ای، بیش از حد متوسط را مشاهده کنید، افزایش خواهد یافت.

اینستاگرام کلا بر پایه‌ی عکاسی است. پس به آن به چشم شبکه‌ای اجتماعی برای هنر نگاه کنید. اگر به ۱۰ حساب کاربری برتر اینستاگرام در سال ۲۰۱۵ سر بزنید (البته نه آنهایی که متعلق به افراد مشهور است)، خواهید دید که به ندرت متنی در آنها وجود دارد و تنها درون تعداد اندکی از آنها لوگو مشاهده می‌شود.

قانون محدودیتِ ۲۰ درصدی متن‌های درون هر عکس که در تبلیغات فیسبوکی وجود دارد، در اینستاگرام اعمال نمی‌شود. به این دلیل که اینستاگرام می‌داند که عکس‌هایی که با نوشته پر شده‌اند، بازدیدکنندگان زیادی نخواهند داشت. بگذارید این‌گونه بگوییم: «این یک قانون نانوشته است.»

 

 

6.از برندینگ بکاهید

همان‌طور که قبلا اشاره شد، عکس‌های‌تان باید فوق‌العاده باشند، به طوری که بخشی از سایر عکس‌ها به نظر بیایند. همچنین پست‌های‌تان نباید به بازدیدکنندگان این حس را منتقل کنند که دارید مستقیما چیزی را به آنها می‌فروشید.

با اینکه قرار دادن لوگوی‌ برندتان روی عکس‌ها بسیار وسوسه‌انگیز است، نباید اجازه دهید که برندتان روی عکس سایه بیاندازد. بلکه عناصر خلاقانه‌ی عکس‌تان باید برند یا محصول‌تان را معرفی کنند.

سونی در یکی از پست‌هایش، برندسازیِ کمتری نسبت به سایر پست‌های اینستاگرامی‌ آنها داشت. حالا ببینیم نتیجه چطور بود؟ ۴۳ رتبه ترفیع در یادآوری تبلیغات، ۶ رتبه ترفیع در آگاهی از محصول و ۶ رتبه ترفیع در پیام‌رسانی!

نانیگانز»، که یک شرکت پیشرو در تکنولوژیِ تبلیغات است، در پستی در سایت «مارکتینگ‌لَند» (Marketing Land) نوشته است:

«اگر قصد دارید که لوگوی‌تان را در تبلیغات‌تان بگنجانید، این کار را ماهرانه انجام دهید. در غیر این صورت، یک عنصر سمبولیک یا یک رنگ شاخص برای برندسازیِ به‌یادماندنی، اما نه خیلی غالب، برای برندتان انتخاب کنید.»

 

 

در ادامه پست ها با ما همراه باشید ....

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی