تبلیغات اینستاگرام

آژانس دیجیتال برندینگ لئورایز

تبلیغات اینستاگرام

آژانس دیجیتال برندینگ لئورایز

گرچه تبلیغات اینستاگرامی در شبکه اجتماعی انتشار می‌یابند، اما روش‌های مختلفی برای تبلیغ وجود دارد. بنابراین قبل از شروع یک کمپین، ضروری است که در مورد مفاهیم پایه‌ای مطالبی را فرا گیرید. در میان دیگر پست‌ها و استوری‌ها برای کاربرانی که انتخاب کرده‌اید تا بخشی از مخاطبان مورد نظر شما باشند، ظاهر می‌‌شود. این پست‌ها به وضوح با عبارت “‌Sponsored” برچسب‌گذاری و مشخص می‌شوند. نمایش یا عدم نمایش یک تبلیغ، بر اساس قیمت و ارتباطات کاربر مشخص می‌شود.

 

1.اینفلوئنسرمارکتینگ

یکی از روش‌های تبلیغات در فضای اینستاگرام که تأثیر به‌سزایی در برندینگ شما دارد، این روش(Influencer) در فضای اینستاگرام است. حوزه‌هایی که درحال حاضر بیشترین بخش تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها (افراد تأثیرگذار) را به خود اختصاص داده‌اند؛ عبارتند از سبک زندگی، سفر و گردشگری، مدوزیبایی، آشپزی، دکوراسیون، عکاسی و…. .

این افراد به دو صورت کمدی و جدی در این شبکه‌‌ی اجتماعی فعالیت می‌کنند. اولین قدم برای انتخاب درست، تعیین میزان جدیت اینفلوئنسر- فرد تأثیرگذار- است. این جدی‌بودن را متناسب با مشتریان هدف‌تان و خدمات و محصولی که ارائه می‌کنید، مشخص کنید.

 

2.تبلیغات در صفحات پربازدید اینستاگرام

ابتدا باید مشخص کنید که چه موضوعاتی به کسب‌وکار شما مرتبط یا نزدیک است؟ بگذارید خیال‌تان را راحت کنم این فرایند اگر قرار باشد مؤثر واقع شود و بهترین گزینه‌ها را دربر بگیرد، کار یک یا دو ساعت نیست. باید روی این بخش از فرایند که به اصطلاح فیلتر اولیه‌ است، به‌خوبی وقت بگذارید. اگر کانال‌های ارتباطی مؤثر با مشتریان هدف‌تان را در اینستاگرام پیدا کنید، در آینده می‌توانید بارها به شیوه‌های گوناگون از آنها استفاده کنید.

 

در انتخاب این صفحات از حرکات رقبایتان غافل نشوید. انتخاب‌های آنها برای تبلیغات می‌تواند تاحدی الهام‌بخش شما باشد، اما مراقب باشید که انتخاب رقبایتان لزوما درست نیست، پس بدون سوگیری صفحات مرتبط و پربازدید اینستاگرام را انتخاب کنید.

فرض کنید شما بین دو صفحه که موضوعیت آنها کاملا مرتبط با کسب‌وکار شماست، می‌خواهید بهترین گزینه را انتخاب کنید؛ صفحه‌ی «الف» ۲۰۰ هزار فالوئر دارد و صفحه‌ی «ب» ۳۰۰ هزار فالوئر؛ خب حتما فکر می‌کنید ۱۰۰ هزار نفر هم عدد کمی نیست و بهتر است در صفحه «ب» تبلیغات خود را انجام دهید، همین‌جا دست نگه دارید!

برای انتخاب بهترین صفحات برای تبلیغات باید به تمام موارد زیر توجه کنید و آنها را در مقایسه‌ی صفحات درنظر بگیرید:

  • تعداد دنبال‌کنندگان یا فالوئرها (Follower)؛
  • میانگین تعداد لایک‌ (Like) و کامنت (Comment) در زیر پُست‌های عادی و تبلیغاتی؛
  • کیفیت کامنت‌ها (کامنت‌های هجو امتیاز منفی دارند و کامنت‌های خوب یا کامنت‌هایی که دنبال‌کنندگان افراد دیگر را صرفا برای نشان‌دادن آن پست عنوان (Mention) کرده‌اند -به این شکل: @leorisee امتیاز مثبت دارند)؛
  • کیفیت دنبال‌کنندگان ازنظر همخوانی با بازار هدف شما (میانگین سنی، جنسیت، موقعیت جغرافیایی، وضعیت اقتصادی، سبک زندگی و …).
  1. تبلیغات با تصاویر: همان‌طور که از نام این نوع تبلیغ حدس زده می‌شود، این تبلیغات آگهی‌هایی است که شامل عنصر عکس است. جنبه بصری اینستاگرام بسیار مهم است و به لطف رابط کاربری خوب این پلتفرم، هر تصویر را می‌توان با فرمت بسیار جذابی نمایش داد.
  2. تبلیغات با ویدئو: اگر می‌خواهید یک تجربه کاربری کامل را ارائه دهید، تبلیغات مبتنی بر ویدئوی اینستاگرام یک گزینه فوق‌العاده است بقیه پارامترها به همان نحو باقی می‌مانند، اما همانطور که از نامش حدس زده می‌شود، به جای تصویر یک ویدئو به بازار هدف نشان داده می‌شود.
  3. تبلیغات متوالی: اگر می‌خواهید به مخاطبان هدف خود مجموعه‌ای از تصاویر و عکس‌ها را نشان دهید، این نوع از تبلیغات بهترین شرایط را دارد.

 

 

3.تبلیغات اسپانسری اینستاگرام

این تبلیغات معمولا هزینه‌های زیادی دارند و مناسب برندهای بزرگ‌تر هستند. متأسفانه در ایران امکان استفاده از این سرویس به صورت مستقیم وجود ندارد. پس اگر تمایل به استفاده از این روش برای تبلیغات در اینستاگرام دارید باید یا از واسطه‌های خود در خارج از ایران یا از آژانس‌های واسطه‌ی معتبر در ایران کمک بگیرید.

 

اگر سراغ این آژانس‌ها می‌روید حتما با افرادی که همکاری کرده‌اند صحبت کنید تا از کیفیت و نتایج تبلیغات اطمینان پیدا کنید.

 

بسیار مراقب باشید چرا که انجام این نوع از تبلیغات در ایران ریسک زیادی دارد؛ اگر اینستاگرام متوجه این موضوع بشود، نه‌تنها هزینه‌ی پرداختی شما سوخت می‌شود، بلکه به علت عدم رعایت قوانین به شما امتیاز منفی خواهد داد! در صورتی هم که نمی‌توانید یا نمی‌خواهید این ریسک را بپذیرید دانستن کلیت این فرایند خالی از لطف نیست.

 

در این نوع از تبلیغ کلمه‌ی حمایت شده یا اسپانسر شده (Sponsored) در بالای پُست تبلیغاتی نمایش داده می‌شود و باتوجه به انتخاب شما امکانات دیگری هم در این پُست تبلیغاتی ممکن است وجود داشته باشد.

در این روش، کسب‌وکارها می‌توانند براساس مکان، جنسیت، رده سنی، زبان، علایق و … مخاطبان هدف خود را مشخص کنند. تبلیغات اسپانسری اینستاگرام، مطابق شکل در چند دسته انجام می‌گیرند. اینستاگرام از شما می خواهد هدف خود را از تبلیغات مشخص کنید.

 

 

در ادامه پست ها با ما همراه باشید....

                                                                                                                                


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی